loading...
تارنگار عقاب جادویی
ParSa بازدید : 1014 دوشنبه 16 مرداد 1391 نظرات (5)

مقاله ی مجله ی دانستنیها به مناسبت اکران فیلم « مرد عنکبوتی اعجاب انگیز » :

خیلی ها فکر می کنند فقط سه فیلمی که سم ریمی ساخته، آثاری هستند که در آن اسپایدرمن، نقش آفرینی کرده است. اما راستش را بخواهید اولین فیلم سم ریمی با نام « مرد عنکبوتی » در واقع دومین فیلم لایو اکشنی است که از روی کمیک بوک این ابر قهرمان ساخته شده است. با این حساب تعداد فیلم هایی که مرد عنکبوتی در آن ها نقش اصلی را برعهده داشته، به 5 فیلم می رسد.

اولین فیلم سینمایی مرد عنکبوتی :

کارگردان : ای. دابلیو سواکامر

بازیگر مرد عنکبوتی : نیکلاس هلموند

 

اولین اقتباس از روی ابر قهرمان مارول در سال 1977 اتفاق افتاد . فیلم کمتر دیده شده ی « مرد عنکبوتی شگفت انگیز » نتوانست شهرتی که اقتباس سم ریمی با نام « مرد عنکبوتی » کسب کرد را به دست آورد اما یک سال بعد یعنی در سال 1978، سریالی آماده ی پخش شد که اگر این فیلم نبود، هرگز ساخته نمی شد.

فیلم مارک وب نیز بر اساس همین فیلم سینمایی و با همین نام ساخته شده است؛ و در واقع هرچند این فیلم موفقیتی به دست نیاورد اما شروعی برای موفقیت های مرد عنکبوتی بود.

پخش سریال از سال 1978 شروع شد و در دو فصل هفت قسمتی که مدت هر قسمت حدود یک ساعت بود از شبکه ی سی. بی. اس ایالات متحده، به مدت دو سال پخش شد. بیشتر منتقدان و تماشاگران به دلیل وفادار نبودن سریال به کتاب ها و نداشتن بدمن اصلی، این سریال را ضعیف می پنداشتند.

 

استن لی، خالق ابر قهرمان های مارول ، نیز این سریال را قبول نداشت و آن را بسیار کودکانه می دانست.

****

 

نزدیک به 25 سال خبری از ناجی شهر نیویورک نبود. مرد عنکبوتی به اغما رفته بود و کمتر کسی خبری از او می گرفت. ماجرا تا زمانی ادامه داشت که در آوریل سال 1999 کمپانی سونی پیکچرز، به پیشنهاد کمپانی دیگر فیلمسازی به نام مترو گلدن میر، امتیاز تمام فیلمنامه ها و حق اقتباس را خرید.

در این میان سونی فیلمنامه ای ناتمام مربوط به جیمز کمرون وجود داشت که سونی دست روی تکمیل آن گذاشت؛ البته بدون حضور جیمز کمرون. کاندیدا های سونی برای کارگردانی افرادی نظیر رولاند امریخ، تیم برتون، کریس کلمبوس، دیوید فینچر و سم ریمی بود که درنهایت پروژه به سم ریمی سپرده شد.

سم ریمی ، فیلمنامه را به دیوید کوئپی داد و او نیز وفادارانه تمام آن را مطابق فیلمنامه ی کمرون آماده کرد اما با مخالفت سونی فیلمنامه به اسکات روزنبرگ واگذار شد تا بدمنی نظیر نورمن آسکورپ را در دل فیلمنامه جای دهد.

پس از « مرد عنکبوتی 1 »، دو فیلم دیگر نیز با نام « مرد عنکبوتی 2 » و « مرد عنکبوتی 3» با کارگردانی سم ریمی و بازی توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی ساخته شد.

بعد از اکران « مرد عنکبوتی 3 »، سونی در یک اقدام عجولانه تاریخ اکران مرد عنکبوتی 4 را 6 می 2011 اعلام کرد. این درحالی بود که سم ریمی و سونی به توافق رسیده بودند علاوه بر قسمت چهارم، دو قسمت دیگر نیز بسازند. اما تاریخ اکران فیلم جدید همه چیز را به هم ریخت. درحالی که سر فیلمنامه و بازیگران و داستان فیلم هنوز هیچ توافقی به دست نیامده بود.

سم ریمی متوجه شد که نمی تواند فیلم را در تاریخ اعلام شده تحویل دهد و از ماجرا کنار کشید و همراه آن بازیگران اصلی نیز کناره گیری کردند. هرچند سم ریمی دلیل اصلی جدا شدن از فیلم را تاریخ اکران نا مناسبش می دانست اما بعد ها شایعه مبنی براینکه بازیگران و کارگردان، نداشتن محتوای داستانی جذاب را دلیل اصلی کناره گیری می دانستند بر سر زبان ها افتاد.

 

سرانجام مارک وب کارگردانی قسمت چهارم را قبول کرد اما توبی مگوایر حاضر به همکاری نشد و این نقش به اندرو گارفیلد رسید که قبل از آن به خاطر نقشش در فیلم « هرگز رهایم نکن » تحسین شده بود، جای او را گرفت.

داستان فیلم اقتباسی است از کمیک بوکی به همین نام که استن لی آن را نوشته. در این فیلم، پیتر پارکر بیشتر به دنبال مفقود شدن پدر و مادرش جست و جو می کند و در این راه با دکتر کرت کانرز آشنا می شود که بعد به بدمن اصلی داستان یعنی لیذارد تبدیل می شود....

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط sina در تاریخ 1348/10/11 و 21:07 دقیقه ارسال شده است

من که اصلا خوشم نیومد تقریبا مثل spider man 1 هست خیلی بد بودشکلک

این نظر توسط FARNOOSH در تاریخ 1348/10/11 و 19:07 دقیقه ارسال شده است

very goooodشکلک

این نظر توسط MR BEST در تاریخ 1348/10/11 و 23:04 دقیقه ارسال شده است

AKSE ASLIO AVAZ KON IDER MAN HE HE شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : خب دیگه عکسش بزرگ بود.... جالب بود خودم توجه نکرده بودم!!!

این نظر توسط pit bull در تاریخ 1348/10/11 و 22:54 دقیقه ارسال شده است

daseton darrd nakoone man ke filmo didam hall kardam be hame pishnahad mikonam beran bebinam {thxشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط pouria در تاریخ 1348/10/11 و 22:08 دقیقه ارسال شده است

خیلی جالب بود و قشنگ دستتون درد نکنه
شکلکشکلک
شکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم رو چطور می بینید؟
    کدام یک از اسم های زیر رو برای تارنمای آیندم انتخاب می کنید؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 203
  • کل نظرات : 355
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 857
  • بازدید ماه : 857
  • بازدید سال : 41,822
  • بازدید کلی : 480,931
  • کدهای اختصاصی
    نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس
    بزرگترین منبع ابزار های وبلاگ نویسی ، نایت اسکینآپلود فایل و تصویر
    Review http://www.magiceagle.rzb.ir/ on alexa.com

    بهترين كدها در صبادانلود