loading...
تارنگار عقاب جادویی
ParSa بازدید : 1327 سه شنبه 02 خرداد 1391 نظرات (1)

 


 


 

تعداد نفراتی که در صف ایستاده اند به خوبی نشان می دهد که قرار است یک اتفاق مهم در آن حوالی بیفتد. چندین نفر هم از شب قبل زنبیل گذاشته اند تا اولین کسانی باشند که می توانند به آرزوی خود برسند. اشتباه نکنید! اینجا صف خرید نسخه ی جدید آی فون یا عرضه ی سکه ی دولتی نیست. دربی استقلال و پیروزی هم نیست. اینجا روبه رو ی سینماست! و اینهایی که در یک صف طویل ایستاده اند، همه نوجوانانی هستند که خود را طرفدار پرو پا قرص « گرگ و میش » می دانند و حاضر هستند برای دیدن اولین اکران سینمایی نسخه ی جدید گرگ و میش اینجا، یعنی جلوی در سینما ، شب را به صبح برسانند.

« گرگ و میش » خیلی زودتر از آنچه تصور می شد در بین سینمارو ها هم طرفدار پیدا کرد. هرچند خیلی ها قبل تر از طریق خواندن سری کتاب های آن ، با آن ارتباط برقرار کنند. اما فیلم های ساخته شده ، براساس کتاب های استفانی میر تعداد طرفداران  این سری را پیش بینی کرده بود. در کشور ما هم با این که کتاب های خانم نویسنده  چندان دست به دست نشد ( حداقل نه به اندازه ی کتاب های هری پاتر)، اما می توان به جرات گفت یکی از محبوب ترین فیلم های نوجوان پسند محسوب می شود که حاشیه های زیادی هم پیرامون آن بوده است.

* بیش از 5 هزار بازیگر برای دریافت نقش ادوارد کالن تست دادند، اما در نهایت این رابرت پتینسون بود که نقش را از آن خود کرد.

* رابرت پتینسون در روز بیش از 5 ساعت با یک مربی مشغول تمرین بود تا بتواند نقشش را در این فیلم بهتر بازی کند. او در طول فیلم برداری قسمت های گرگ و میش، مبارزه کردن، بازی بیس بال و بدل کاری را آموخت.

* در سال 2008 سری کتاب های گرگ و میش جزء چهار عنوان پر فروش معرفی شدند.

* قرار بود نام سری کتاب های خانم میر، فورکس ( نام شهری که در آن داستان اتفاق می افتد) باشد، اما بعدها به گرگ و میش تغییر نام داد.

* روزانه بیش از 100 هزار نفر از طرفداران گرگ و میش به شهر فورکس در ایالت واشنگتن آمریکا سفر می کنند. در آنجا رستورانی به نام سالی وجود دارد که برگر مخصوصی به نام « بلا» را همراه با یک جایزه ( دندان پلاستیکی ومپایری) به طرفداران گرگ و میش پیشنهاد می دهد.

* در سال 2009 نام های ایزابلا و جیکوب جزء محبوب ترین نام هایی بودند که روی کودکان می گذاشتند.

* استفانی میر نام های سث، امیلی، پاول، هیدی و جیکوب، شخصیت های داستانش، را از روی اسم های برادران و خواهران خود برداشته است.

* وقتی اولین نسخه ی گرگ و میش در حال فیلم برداری بود، کریستین استوارت فقط 17 سال داشت.

* در زمان انتخاب بازیگران، طرفداران دو آتشه ی کتاب دوست داشتند تام ولینگ، بازیگر سریال اسمال ویل، بازیگر نقش ادوارد شود.

* 7 میلیون نسخه در روز اول انتشار نسخه های دی وی دی گرگ و میش فروخته شد.

* نوشتن فیلم نامه ی گرگ و میش فقط در طول 6 هفته به پایان رسید.

* تا قبل از پیوستن به تیم بازیگری، رابرت پتینسون هیچ چیز درباره ی کتاب های گرگ و میش نشنیده بود، فقط آمدن نام استوارت باعث شد نقشش را قبول کند.

* در ماه نو، کریس ویتز ( کارگردان) و استفانی میر اصرار داشتند دوباره تیلور لاتنر نقش جیکوب را بازی کند. شایع شده بود که تیلور به دلیل کمبود وزن نمی تواند دوباره این نقش را به دست بیاورد اما او 26 پوند به وزن خود اضافه کرد تا مشکل حل شود.

* کریستین استوارت در فیلم کسوف مجبور شد کلاه گیس به سر کند زیرا او به خاطر فیلم فراری ها مو های خود را کوتاه کرده بود.

* تمام شدن دبیرستان استوارت در فیلم کسوف، مصادف بود با تمام شدن واقعی این دوره از زندگی او.

* نویسنده ی کتاب خانم استفانی میر می گوید، ایده ی نوشتن سری گرگ و میش را از خوابی که در 2 ژوئن 2003 دیده به دست آورده. خواب او درباره ی آشنایی یک دختر انسان با یک پسر خون آشام است. سه ماه بعد او کتاب را به ناشر برای چاپ تحویل می دهد.به این ترتیب یکی از پرفروش ترین کتاب های این دهه خلق می شود.

* چهار کتاب خانم استفانی میر در مجموع به 38 زبان مختلف ترجمه شدند و بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است.

* سه نسخه از کتاب های گرگ و میش بین سال های 2008 تا 2010 تبدیل به فیلم شدند. این سه نسخه در مجموع 155 میلیون دلار هزینه در بر داشتند، اما در کمال تعجب هزینه ی فروش آنها حدود 1 میلیارد و 700 میلیون دلار شد که حدودا می شود 11 برابر هزینه ی آنها.

* میر گفته به غیر از ایده ی اصلی خودش در نوشتن کتاب ها از کتاب های نویسندگان بزرگ نیز الهام گرفته. در لیست او غرور و تعصب جین آستین، در نوشتن قسمت اول، رومئو و ژولیت شکسپیر، در نوشتن کتاب دوم و بلندی های بادگیر نوشته ی امیلی برونته باعث نوشتن خسوف شد و رویای نیمه شب شکسپیر هم باعث نوشتن سپیده دم شد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محسن در تاریخ 1348/10/11 و 10:06 دقیقه ارسال شده است

aaaaaaaaaaaaaah daram divone misham pas kei mitonam gorg o mish 5 ro bebinam
rasti in akharin gesmteshe شکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : آره داداش منم دیونه شدم! 26 آبان اکران میشه!
قسمت آخرشه!!!


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگم رو چطور می بینید؟
    کدام یک از اسم های زیر رو برای تارنمای آیندم انتخاب می کنید؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 203
  • کل نظرات : 355
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,777
  • بازدید ماه : 1,777
  • بازدید سال : 42,742
  • بازدید کلی : 481,851
  • کدهای اختصاصی
    نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس
    بزرگترین منبع ابزار های وبلاگ نویسی ، نایت اسکینآپلود فایل و تصویر
    Review http://www.magiceagle.rzb.ir/ on alexa.com

    بهترين كدها در صبادانلود